خوره فیلم

نقد و بررسی فیلم و سریال و ...

خوره فیلم

نقد و بررسی فیلم و سریال و ...

#1 - رستگاری در شاوشنگ ( The Shawshank Redemption )

رستگاری در (رهایی از ) شاوشنگ ( The Shawshank Redemption ):

شاید براتون جالب باشه که بهترین فیلم تاریخ سینما و صدرنشین برتر IMDB  ( البته این عنوان تا چند وقت قبل دائم بین این فیلم و فیلم پدرخوانده در حال تعویض و رد و بدل بود ) اولین فیلم بلندیه که دارابونت کارگردانی کرده. این فیلم محصول سال 1994 آمریکا به زبان انگلیسی در کمپانی Castle Rock تولید و در تاریخ 14 اکتبر سال 1994 در امریکا اکران عمومی شد.قسمت زندان در منسفیلد اوهایو آمریکا فیلم برداری شده و در صحنه آخر شاهد جزیره ویرجین آمریکا هستیم.این فیلم در لیست سایت IMDB توسط کاربران این سایت بهترین فیلم شناخته شده و شماره یک هستش

شعار فیلم : ترس میتونه زندونی نگهت داره . امید میتونه آزادت کنه.

کارگردان :  Frank Darabont

بازیگر نقش اصلی مرد : Tim Robbins  در نقش  Andy Dufresne

بازیگر نقش مکمل مرد : Morgan Freeman در نقش  Ellis Boyd 'Red' Redding

نویسندگان Stephen King  و  Frank Darabont



ریتینگ کاربر ( همون نمره معدل که تو پست قبل گفتم ) سایت IMDB برای این فیلم 9.2 از 10 هستش که این نمره از بین 740541 رای ( تا این دقیقه که مینویسم ) بدست اومده.

این فیلم در جشنواره اسکار سال 1995 در 7 رشته از جمله بهترین فیلم ، بازیگر مرد نقش اصلی و نویسندگان نامزد جایزه اسکار شد ولی حتی موفق به دریافت یکی از آنها هم نشد.البته این موضوع ذره ای از ارزش های این فیلم رو کم نمیکنه چون با بدشانسی در مقابل فیلم های قدرتمندی مثل "فارست گامپ" و "قصه های عامه پسند" و بازی محشر "تام هنکس" که اتفاقا نقش اندی اول به اون پیشنهاد شد، قرار گرفتند.

این فیلم غیر از مراسم اسکار در جشنواره های مختلف نامزد دریافت 15جایزه و برنده 13 جایزه دیگر هم شد، که میشه به نامزدی در گلدن گلوپ و گرمی هم اشاره کرد.

جهت مطالعه نقد فیلم به ادامه مطلب رجوع کنید

هشدار : ادامه مطلب اسپویلر فیلمه ( یعنی قصه رو لو میده )

ادامه مطلب ...

250 فیلم برتر از نگاه کاربران IMDB

سایت IMDB که محضرتون معرفی شد امکانات زیادی برای فیلم خورها و فیلم بین ها داره که یکی از این امکانات نمره دهی شخصی به فیلم مورد نظرتون هستش. البته بالاتر از نمره ای که شما به فیلم میدین نمره معدل هم نمایش داده میشه که از همین نمره ها جمع میشه.

منتها شما فرض کنید یه فیلم ایرانی داخل سایت ثبت شد و شما رفتین تا نمره بدین، از اونجایی که ایرونیا تعصب زیادی به خودشون دارن تو رای گیری ها حتما نمره 10 از 10 میدن، مگر اینکه با فیلم پدر کشتگی داشته باشن که بهش 0 هم نمیدن.

حالا به نظرتون معیار معدل درسته ؟ بهتون میگم درسته چون فرمولش یک ضریب داره اونم تعداد رای هستش. تو عکسی که پایین میذارم بهتر میتونید این نکته رو لمس کنید.

نکته دیگه ای که کنار این نمره دهی ها به چشم میخوره رتبه فیلمه که از روی همون نمره ها به دست میاد و 250 فیلم برتر رو هم جدا بین نمره معدل و نمره شما درج میکنن.

تصمیم دارم از شماره یک شروع کنم و نقد فیلمها رو هفته ای یک فیلم تا آخر این لیست رو قرار بدم.

لیست 250 فیلم برتر رو اینجا ببینید


باز هم سلحشور حرف زد


فرج الله سلحشور کارگردان سریال «حضرت یوسف(ع)» که به اتهام سرقت ادبی تحت محاکمه بود، دیروزـ ۲۰ فروردین ماه ـ در نشست خبری که با خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‌ها داشت، اعلام کرد که دادگاه شعبه ۱۰۵۷ حکم برائت وی از این اتهام را صادر کرده است.

وی بعد از ادای توضیحاتی در مورد سریال بعدی که قرار است زندگی حضرت موسی (ع) را به تصویر بکشد گفت : اسپیلبرگ داستان موسی را با ۳۰۰ میلیون دلار بودجه می‌سازد ما نیز باید در مقابل تهاجمات آنها از خودمان دفاع کنیم و مقابلشان بایستیم؛[خدایا چرا به این بشر اینقدر اعتماد به نفس دادی که خودشو با اسپیلبرگ مقایسه میکنه] من حتی احتمال می‌دهم بعد از جنگ فرهنگی، کار به جنگ نظامی بکشد. [یه کلمه از مادر عروس] 

او سپس به انتقاد از برنامه‌‌های رسانه‌ی ملی پرداخت و گفت: [باز هم شروع شد ] چرا در شب‌های عید تلویزیون باید عده‌ای از بازیگران را از شب تا صبح به تلویزیون بیاورد تا حرف بزنند آیا به غیر از این است که هنر این افراد تنها ادا در آوردن است و خود آنها به این ادا درآوردن می‌گویند بازی کردن. ما به این مساله اعتراض داریم که چنین افرادی الگوی جوانان ما شوند.


او تاکید کرد: سینما برای اشاعه‌ی فحشا آمده و بالیوود و هالیوود نیز فقط می‌خواهند فرهنگ آمریکایی را اشاعه دهند و بقیه فرهنگ‌ها را مثل بلدوزر خاموش کنند. ما با فساد سینما کاری نداریم اما می‌گوییم چرا سینما فساد را ترویج می‌کند. من دلم برای کسانی می‌سوزد که فلان خانم و یا فلان آقا الگوی آنها است. ما با سینمای موجود دعوا نداریم بلکه با فرهنگی که ترویج می‌دهد دعوا داریم با تلویزیون هم همین طور؛ چرا یک زن باید در فیلمی عربده کشی و چاقو کشی کند.

سلحشور در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: من به یکی از دوستانمان که فیلم مبتذل می‌سازد گفتم تو اگر بخواهی فیلم خوب بسازی نمی‌توانی چون از کوزه همان تراود که در اوست. شما حتی نماز و عزاداری را شعاری نشان می‌دهید.
[ چرا هیچکی اینو خاموش نمیکنه ]

انتقاد امیر جعفری و افشاگری پرستو صالحی


دیشب شبکه یک یه برنامه زنده تلوزیونی ( سین مثل سریال ) داشت که مهمونش هم آقای امیر جعفری بود. همون اول برنامه جعفری که آنتن زنده دستش افتاده بود با یه حمله غافلگیر کننده به فرج اله سلحشور به خاطر گفته هاش درمورد فساد در سینمای ایران به شدت گله کرد و گفت که مطالب آقای کارگردان توهین به من و خانواده من و خانواده اهالی سینماست چون زن من تو این حرفه مشغوله،خواهر یکی دیگه هم همینطور و ...

از این اقدام آقای جعفری تشکر می کنم


و اما پرستو صالحی که با انتشار چند خط در صفحه فیس بوک شخصیش خبر ساز شده.مصاحبه ایشون رو در ادامه مطلب میتونید بخونید.

 


ادامه مطلب ...

IMDB


دوستان نمیدونم سایت IMDB  رو میشناسید یا نه

این سایت یک دایره المعارف کامل فیلم و سریال و بازیگران و ... هستش

حتما یه سر بزنید . اگه سوالی در مورد کار کردن با سایت یا نحوه جستجو و ... داشتید بگید تا جواب بدم

http://www.imdb.com


انگیزه من ایجاد یه ارتباط دو طرفه با مخاطبان این وبلاگه و میخوام کاملاً تخصصی و بدون نگارش مطالب دیگه فقط در مورد فیلم و سریال و مسائل مربوط به اینها بنویسم و تا واکنش نبینم نمیتونم ادامه بدم پس لطفاً فقط خواننده نباشید و نظر بدید و مطلب بخوایید تا این ارتباط کامل باشه.